welcome خوش آمدی

۱۳۹۱ شهریور ۲۴, جمعه

Freelancer


 Freelancer (اسم، فعل، صفت، قید) به کسی خطاب می شه که بدون تعهد و الزام بلندمدت به هیچ کارفرمایی کار می کنه، عبارت “freelance” اولین بار توسط “سر والتر اسکات” در رمان تاریخی و معروف ” آیوانهو” در توصیف یک جنگاور قرون وسطایی بکار برده شد


رشته هایی که در اون افراد به این صورت مشغول به کار هستند، بیشتر شامل روزنامه نگاری، نویسندگی، برنامه نویسی کامپیوتر و طراحی گرافیک (:دی) و مشاوره و کلاً حرفه هایی که در اون خلاقیت مهمه، هست.
فری لنسر ها به شکل های مختلفی قرارداد می بندند، گاهی مشتری باید قرارداد رو امضا کنه، گاهی کار فقط بر اساس یک توافق شفاهی انجام می شه، و گاهی بر اساس برآورد شخص، کار پس از دریافت ودیعه انجام می شه.
دستمزد این نوع شغل هم متنوعه، بعضی ها روزی، ساعتی، یا پروژه به پروژه دستمزد دریافت می کنند، بعضی ها (مثل مشاوران) هم به جای یک نرخ حق الزحمه ثابت بر اساس پیشرفت کار و مشاهده نتایج کار توسط مشتری، مزد دریافت می کنند.
فری لنسرها از تنوع شغلی زیادی لذت می برند و معمولاً نسبت به کسانی که یک کار مقرر و معینی رو انجام می دن، وقت بیشتری برای چیدن برنامه کارشون دارند. همینطور می تونن برای کار خودشون یک پورتفویل بسازند و شبکه ای از مشتریان رو داشته باشن که همیشه باهاشون کار کنند.
یک فری لنس می تونه با یک یا چند شخص فری لنس دیگه کار کنه و یک دفتر کاری مجازی داشته باشه، این برای پروژه هایی خوبه که نیاز به تخصصهای متعدد داره و یک شخص به تنهایی نمی تونه اون کار رو به انجام برسونه.
حتی این افراد می تونن با مشتریانشون ارتباط خوبی برقرار کنند که نیازهای مشترک شغلی یکدیگر رو برطرف کنند.
و اما، ایراد اصلی این نوع حرفه، عدم اطمینان شغلی و بنابراین درآمد مستمر، و عدم برخورداری از مزایای شرکتی مثل بیمه و حقوق بازنشستگی 

چگونه یک Freelancer موفق باشیم ؟

صرفنظر از اینکه چقدر توانایی دارید، همیشه حرکت کردن به سمتی که بخواین برای خودتون کار کنین آسان نخواهد بود. و اگر خارج از کنترلتان مجبور شوید که برای خودتان کار کنید وضعیت سخت تری خواهید داشت. موفق بودن در Freelancer بستگی به داشتن شخصیت و کاراکتر Freelancer بودن به همراه توانایی داشتن برای مقابله با شرایط می باشد. در زیر نگاهی به خوبیها و بدیهای Freelancer بودن و ویژگیهایی که یک Freelancer باید داشته باشد خواهیم انداخت.

خوبیها

کار کردن برای خود خوبیهای بسیار زیادی دارد. نه تنها شما میتوانید از شر رفت و آمد بیهوده و طولانی رها شوید بلکه میتوانید هر چه بخواهید بپوشید، شما رییس هستید. حالا، اینها خوبیهای این کار هستن و در زیر تعداد بیشتری را مشاهده می کنید :
  • شما خودتان ساعت کاری خودتان را تنظیم میکنید.
  • شما کار خودتان را خودتان تعیین می کنید.
  • شما توانایی کسب درآمد نامحدودی دارید.
  • از هر کجا که بخواهید می توانید کار کنید.
  • شما از سخت کار کردن خود بهره می برید.
  • می توانید از وقت آزاد خود بدون اینکه با کسی هماهنگ کنید استفاده کنید.
  • می توانید بیشتر به خانواده، خانه و مسایل غیر کاری رسیدگی کنید.
یکی از بزرگترین امتیازهایی که من به خاطر Freelancer بودن به آن دست یافتم این است که شغل شما همان چیزی است که شما بوجود می آورید. شما می توانید از همه محدودیتها و تعریفها – مثل “طراح وب سایت بودن” یا “برنامه نویس بودن” -  رها شوید و برای خودتان شغلی را تعریف کنید که ترکیب هر چیزی باشد که شما دوست دارید بدون مسایلی که دوست ندارید. شما کنترل آینده خودتان را دارید. این چشم انداز هیجان انگیزی است.

بدیها

هنگامی که این شرایط کاری با کار در دفتر و همکاران زیاد فرق می کند، Freelancer بودن برای خودش اشکالاتی را هم دارد. یکی از مسایلی که یک Freelancer را موفق می کند این است که بتواند هر مشکلی که سر راهش قرار می گیرد را کنترل کند، مسایلی همچون :
  • پرداخت نشدن دستمزد
  • مشکل در پیدا کردن کار
  • نداشتن بودجه بازاریابی
  • ناتوانی در گرفتن بیمه
  • سختی در تشکیل ارتباطات
  • احساس منزوی شدن
  • سر و کله زدن با مشتریان سرسخت بدون هیچگونه پشتیبانی
  • بی انگیزه و خسته شدن
متاسفانه، همه این موارد مشکلات Freelancer بودن است. اما این مشکلات دلیل نمی شود که شما از رویاهای خود دست بردارید. شما فقط باید آمادگی مقابله با آنها را داشته باشید.

۵ نکته که یک محیط عالی را برای هر فری لنسری می سازد

Freelancer به کسانی گفته می شود که آزاد و بدون تعهد بلند مدت به کارفرمایی کار می کنند .برنامه نویسی ، طراحی ، ترجمه ، روزنامه نگاری یا نویسندگی از جمله رشته هایی هست که فری لنسرها در آنها هستند . خصوصیتی که در همه این رشته ها لازم است ، خلاقیت نام دارد و فری لنسرها می توانند از تنوع شغلی خود لذت ببرند و حتی دفتر کار مجازی داشته باشند.


نکته ای که در اینجا بسیار اهمیت دارد ، اطراف و محیط کاری یک Freelancer می باشد .سایت vectorpatterns پنج نکته مهم که یک محیط عالی و کامل برای هر فری لنسری می سازد را ذکر کرده که در زیر آنها را همراه با توضیحاتی بیان می کنم:

۱ . صندلی راحت



comfortable-chair

وقتی که شما بیشتر زمان خود را روی این صندلی هستید پس چرا با خرج مقداری پول یک صندلی راحت نداشته باشید ؟ صندلی که راحت نباشد تمرکز شما را پس از چند ساعت نشستن دچار مشکل می کند و به دلیل عدم احساس راحتی نمی توانند بازده ی خوبی داشته باشید .

۲ . محیط تمیز و مرتب


clean-minmial-workspace
محیط پیرامون شما در بازدهی کارتان تاثیر زیادی دارد . اگر اتاق یا آفیس شما پر از کاغذ ،عکس و سی دی های بهم ریخته باشد مطمئنا در تمرکز شما تاثیر گذار است . یک میز مرتب و منظم به راحتی باعث افزایش تمرکز و بازدهی شما هنگام کار در ساعات طولانی می شود. ( میز تمیز = ذهن تمیز )

۳ . گوش دادن به موسیقی


music

به موسیقی گوش دهید ، با CD Player ، گوشی و یا با کامپیوتر خود . موزیکی که با نوع پروژه ای که شما کار می کنید تناسب داشته باشد می تواند روی حالت شما تاثیر خوبی بگذارد و افزایش بازدهی شما را در بر خواهد داشت . پس استفاده از موسیقی در حین فری لنسینگ را برای انرژی دادن به خود فراموش نکنید.

۴ . اضافه کردن دکورهای نمایشی


posters

اضافه کردن دکورهای نمایشی مثل پوسترها و نقاشی های دیواری یک راه خوب برای بالا نگه داشتن سطح خلاقیت شما در طی روز است .همچنین این پوسترها و نقاشی ها به عنوان یک راه ساده و نسبتا ارزان برای بهبود شکل و شمایل Home office شما میتواند به کار گرفته شود.

۵ . جدا کردن مکان کاری با مکان استراحت


couch
برای یک فری لنسر متوقف کردن کار و زنگ تفریح دادن به خود در طی روز بسیار لازم است . بنابراین اگر شما یک صندلی یا مبل دیگر در داخل اتاقی جدا دارید که می توانید بنشینید ، قهوه یا چای میل کنید و راحت باشید بسیار مفید است .موقع استراحت از اتاقی که در آن کار می کنید برای چند دقیقه بیرون بیایید و از این موقعیت برای تمرکز دوباره و بهتر فکر کردن درباره کار خود استفاده کنید

موارد مهم برای Freelancer بودن

بیشتر Freelancer ها، صاحبان تجارت و بقیه کسانی که برای خودشان کار میکنند ویژگیها، سبک زندگی و شخصیتهای مشابهی دارند که موفقیت آنها را تضمین می کند. شما حداقل باید بعضی از این موارد را داشته باشید تا بتوانید یک Freelancer موفق باشید :
  • اشتیاق و انگیزه برای کاری که انجام می دهید.
  • سودمند بودن
  • توانایی برقراری ارتباط
  • سخت کوشی
  • انضباط
  • تشنه یادگیری
  • توانایی مدیریت زمان
  • پشتیبانی از طرف خانواده و دوستان
  • ذهن ریسک پذیر
  • صبر و حوصله
  • سر سخت بودن
  • مهارت گفتگو و صحبت کردن
مهمترین مواردی که شما به نظر من باید داشته باشید انگیزه و اشتیاق برای کارتان است. خیلی از موارد دیگر را میتوان به مرور زمان یاد گرفت و تقویت کرد، اما شما یا اشتیاق برای موفق شدن دارید یا ندارید. و شما باید عاشق کاری که انجام می دهید باشید تا بتوانید در مدت زمان طولانی به این کار ادامه دهید. ترکیب این دو مورد ترکیب بسیار قدرتمندی است

معرفی سایت های فری لنس:

http://freelanceswitch.com
http://www.freelancer.com
http://www.getacoder.com
http://www.eufreelance.com
http://www.freelancers.net
http://www.peopleperhour.com
http://discoveryfl.com

نمونه های ایرانی:



http://www.telejob.ir





http://www.barnamejoo.com
http://www.parscoders.com

http://www.ponisha.ir

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام دوستای خوبم خوش آمدین
ممنون از نظرات مفیدتون
از سایت فروشگاهی من دیدن کنین
فروشگاه کالای شما
yourkala.com

آمار yourkala.com