welcome خوش آمدی

۱۳۹۱ آبان ۱۳, شنبه

شرایط کلی استاندارد وب سایتهای دانشگاه

 

سياستهای کلان وب سايت دانشگاه درمديريت آمار و فناوری اطلاعات، با جمع آوری نظرات کاربران مختلف و بر اساس فن آوريهای استاندارد روز تهيه می گردد.شورای فناوری اطلاعات دانشگاه طراحی و نگهداری وب سایتهای اختصاصی واحدهای تابعه دانشگاه را در چارچوب کلی سیاستهای ابلاغ شده در اختیار واحدهای تابعه قرار داده است که این کار با نظارت مدیریت آمار و فناوری اطلاعات اجرا می گردد. تعدد فن آوری های برنامه نویسی تحت وب،ارتقای کارآیی سیستمهای موجود دانشگاه و سیاست مبتنی بر استقلال واحدهای تابعه در جهت انتشار ، اطلاع رسانی و بروز رسانی وب سایت این مدیریت را ناگزیر می سازد استانداردهای اثربخشی را تدوین و به واحدها اعلام نماید. خواهشمند است قبل از هر گونه اقدامی برای طراحی و یا قرارداد برای وب سایت مربوطه ، ضمن هماهنگی با کارشناسان این مدیریت و رعایت نکات زیر، اقدام لازم را برای اخذ مجوز بعمل آورید .

1- با توجه به پهنای باند بالا ، سرور های قوی وب و نیز امکان پشتیبانی توسط کادر فنی دانشگاه تمامی وب سایتها می بایست بر روی وب سرور اصلی دانشگاه نصب و منتشر گردند مگر در موارد خاص و با هماهنگی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات.

2- وب سرور دانشگاه سیستم های استاندارد مبتنی بر .NET می باشد لذا از خریدن نرم افزارهای با نیاز به خرید و نصب نرم افزارهای( از قبیل مامبو و جوملا و ...) اضافی جدا خود داری نمائید .

3- بانک اطلاعاتی مربوطه سیستم های 2005را پشتیبانی می نماید .

4- از ثبت Domain بر روی هر گونه هاستی بغیر از دانشگاه جدا خود داری نمائید .

5- از تبلیغ شرکتها و اشخاص حقیقی و حقوقی در وب سایت ها خود داری گردد.

6- زبان تهيه مطالب بر اساس گروههای هدف موردنظر انتخاب شده و لازم نيست تمام مطالب تهيه شده در دو زبان فارسي و انگليسي نوشته شود .

7- تمام واحدهای تابعه دانشگاه می بايست یکنفر کارشناس را به عنوان رابط دستگاه و مسئول بروز رسانی وب سايت به مدیریت آمار و فناوری اطلاعات معرفی نمايد.

8- مديريت آمار و فناوری اطلاعات موظف است برای واحدهای تابعه و نرم افزارهای تحت وب دانشگاه در وب سايت، لینک اختصاصی در نظر بگيرد. بدیهی است که این مهم پس از رویت و تایید وب سایت مذکور و با توجه به مقرارت و ضوابط دانشگاه انجام خواهد شد .

9- واحدهای تابعه دانشگاه موظف هستند سايت اختصاصی خود را در چارچوب سياستهای کلان وب سايت دانشگاه و در رابطه با عناوين زير تدوين نمايند :
مديريت دستگاه - درباره دستگاه - انتشارات - اطلاعات عمومي - موفقيت ها - خدمات - پژوهش - آموزش - قوانين و مقررات - گروههای کارشناسی - عملکرد - تماس با واحد فرایندهای انجام کار

10- مسئوليت درست بودن اطلاعات و به روز رساني سايت های اختصاصی به عهده واحد مربوطه بوده و مديريت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه هيچگونه مسئوليتي در اين خصوص ندارد بدیهی است که حفظ و حراست از مطالب وب سایت بر عهده واحد تابعه می باشد .

11- آموزش ، نظارت و هماهنگي در تهيه و به روز رساني وب سايت در واحدهاي تابعه دانشگاه به عهده مديريت آمار و فناوری اطلاعات می باشد .

12- مديريت آمار و اطلاع رسانی هر سال يکبار سايتهای اختصاصی را با چک ليست مربوطه پايش نموده و نتيجه را به دستگاه اعلام می نمايد . چک لیست ارزشیابی در سایت دانشگاه موجود است.

13- واحدهای تابعه در تدوين سايت های اختصاصی موظف هستند اصول فني و استانداردهای مورد نظر مديريت آمار واطلاع رساني را به شرح زير رعايت نمايند :

ü اندازه صفحات در تمامي رزولوشن ها، اسکرول افقي نداشته باشد .

ü اندازه صفحات وب پویا بوده و در صورت نیاز به ثابت بودن صفحات اندازه آن 600 * 800 و در صورت ضرورت 768* 1024 باشد.

ü در تهيه مطالب به زبان فارسی از قلم های استاندارد فارسی استفاده گردد .

ü با توجه به استفاده اغلب کاربران اینترنتی از خطوط DialUp ، اندازه و حجم صفحات وب همواره یکی از فاکتورهای مهم برای ازرشیابی صفحات بوده و موجب تسهیل در دسترسی به صفحات خواهد بود . لذا از حداقل تصاویر با حجم پایین و ابزارهای مالتی مدیا در صفحات استفاده گردد .

ü از ويژگي ها و تکنيک هاي DHTML Effects و Script هاي غير استاندارد استفاده نگردد .

ü جهت جلوگيري از دوباره کاري و فعاليتهاي موازي ، از ايجاد صفحات مشابه با سايت اصلی اجتناب و در صورت نياز فقط به آدرس اصلي در سايت لينک ايجاد شود.

ü لينک بازگشت به سايت اصلي دانشگاه در تمام صفحات سايت های اختصاصی لحاظ گردد.

ü در طراحی سايت از رنگهاي متناسب با سايت دانشگاهي استفاده شود .

ü از بکاربردن تبليغات شخصي و شغلي خودداري گردد .

ü صفحات طراحي شده مي بايست حداقل در دو مرورگر Explorer Microsoft Internet وNETSCAPE قابل رويت باشند.

ü تمام مطالب با ذکر نام نويسنده و ذکر منابع در سايت قرار داده شود و قانون کپی رایت رعایت گردد .

برای اطلاعات بیشتر و انجام هماهنگی لازم می توانید با مدیریت آمار و فناوری اطلاعات از طریق نامه رسمی و یا پست الکترونیکی زیر مکاتبه نمایید.

info@tbzmed.ac.ir

این مدیریت از پیوند (Link ) سایتهای زیرمجموعه زیر خودداری خواهد نمود

1- سایتهای که بروز آوری نمی گردد

2- سایتهای که مطالبی غیر از واقع ویا غیر از رسالت اصل دانشگاه را ارائه نمایند

3- سایتهای که در آن تبلیغات افراد ویا شرکتها انجام گیرد

4- سایتهای یا پیوندهای خالی ویا غیر قابل

5- سایتهای مغایر با شئونات اسلامی

دارند

این مدیریت از قبول مسئولیت انتشار سایتهای Free cms معذور می باشد

انتشار هرگونه وب سایت در زیر مجموعه های دانشگاه منوط به همانگی واخذ مجوز از مدیریت آمار وفن آوری اطلاعات می باشد

بدیهی است شرایط اختصاصی وب سایت موقع عقد قرارداد توسط کمیته تخصصی مدیریت آمار وفناوری اطلاعات تعیین می گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام دوستای خوبم خوش آمدین
ممنون از نظرات مفیدتون
از سایت فروشگاهی من دیدن کنین
فروشگاه کالای شما
yourkala.com

آمار yourkala.com